1 Mayıs 2021 Cumartesi

Manisa Akhisar'dan, Samsun Alaçam'a Memleket Mektubu

Dr. Tuncay ŞEN

Dr. Tuncay Şen Yazıyor…
Çocukluğumda, gerek annem gerek babam Samsun Alaçam’ın bu güzide köyünü bize hep anlatırlardı. Amcam Terzi Ekrem ŞEN ve eşi de anlatırdı. Haliyle, yıllar önce göç edip buralara gelmiştik.
Adını hep Sordanköy ve Kışlakonak köyü olarak bildik. Sonra adı Akbulut Köyü olmuş.
O köye Akhisar’dan gönderilen mektupları ben yazardım. Annem, babam belki bir iki sayfa boyunca hâl hatır sorup, hemen hemen herkesi tek tek yazdırıp, selâm yollarlardı. “Acaba unuttuğumuz var mı?” diye defalarca okuturlardı.
Gelen mektupları da ben okurdum. İki gözü iki çeşme dinlerlerdi. Hasret kokardı o köy. Anlatılanlar ile gözümde hep canlanırdı.
Ailemin benden önceki çocukları orada doğmuş. Ben Akhisar da doğdum.
Burada çocukken bize hep Samsunlu derlerdi.
Köyden Akhisar’a gelenler olurdu. Köyden bu taraflar da askerlik yapanlara “köylümüz” diyerek sahip çıkılırdı.
İlkokuldayken gelmiştim ilk kez köyümüze. Her yerini gezdim. Sizin deyiminizle ilaz Ahmet ŞEN ve ilaz Şaban BAK dedelerimin evlerinde kaldım, köyü gezdim durdum. Selahattin amcam ve Hatice(Dr. Radi ŞEN’in annesi) halamların evlerinde kaldım.
Sonra lisedeyken de geldim.
Doktor olunca bir daha geldim.
Askerliğimi Samsun Sahra Sıhhiye Okulunda yaparken de geldim.
Lise yıllarında başladığım soy ağacı çalışmamda Nukutupoğullarının şeceresinde 1780’lere kadar indim. Soy isimleri “Şen,” “Nakit” ve “Fıstık” olmuş tüm Nukutupoğullarınn bağlarını çözdüm. Böylece yeni nesil birbirlerini tanıma fırsatı buldu, unutulmaya yüz tutmuş aile bağları yeniden kuruldu.
Ve koca aileyi Facebookta bir grupta buluşturduk.
Çetin hocam köyümüz için çok uğraş veriyor. Kayda geçiriyor her şeyi.
Çetin hocamız sayesinde eski kuşak alışkanlıklarını, köy kültürünü unutmuyoruz. Teşekkür ile takdir ile ödenmeyecek çaba bu. Sağolsun, varolsun.
Sağlıcakla kalın
14 Kasım 2019
Dr. Tuncay ŞEN
Akhisar - MANİSA

https://www.facebook.com/groups/312529633476/permalink/10157149965653477 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder